Tuesday, July 26, 2011

photoshoot d'bendang~

salam bloggerss n uol-uol2 sekalian..yg setie dok bace blog teman ni..Laniii..teman kene ckp utaghaa noh bcaoz teman baghuu jek balik dr utagha semalam..kurang 24jam..kepenatan pon x terhilang lagi nie...*amende lah ayat bm aku nie...seghbuttt nauzubillah kan??ahhh bantai jelaaa...janji teman hepiii...lalalalala...*jap buat muke hepi ;)..ok da...
Da2..mengaghut sgguh aku nie...hehe..ni nk habaq mai ni..angpa suma x suprise ka cek dok nulish blog ni...ken men la gajin tahap cipan kan ...tulaa..ceghite ari 2 pn dok nulish lagi taw...hok ceghite kat genting episod 2... n hok g stadium kemarin ehh tgkLIVERPOOL dtg...byk oww pix..i tell u...hahahaha...tape la cek ceghite citer yg d latest2 punyeee dlu nah...tade la basi betui x angpa???
Journey bermula..dari segemban ke peghak ke kedoh pastu ke peghlih...sggah padang besaqq..cekk dok borong jersi..angpa suma jeles laaa..hahaa...murah2 sgt2!! pastu teghus ka penang then ke peghak n somban...haaa..penin ke uolxx?lanta

k p lah...aku saja ja mau pjg2 cghite..nmpak pjg sket writing nie...waakakakak...
O.k nk ceghite actually lokasi yg sebenar2 nk dituju ialah kg.sg.daun,yan,kedah...seghonok sgt bile dpt tawu nk g kedahh..tahh tibe2 tegingat kenagan sewaktu di uitm arau dulu...sawah padi terbentang nan hijau..sejukk n tenang gase dijiwe nie lahh..wahh..bak pujangge ak bermadah berhelah...hehe..;)
Kebetulan umah sedghare pn kt tgh2 bendang ..smp kene tidoq dlm kelambu.auww..beshh giler...erm xsusah sgt la nk biasekan diri idup d kawasan tanah bendang yg byk nyamuk n unggas laen...malah sgonokk rasenye lah...haishh cm nk stay jek kat kedah..hurmm..*gaye cm nk cr org kedah..haha..
ok..meh cek nk mengshare serba sedikit tntng sesi photoshoot kat bendang nie...ngalahkan pengantin je cek ni..siap nk berphotoshoot bagai lah kan??pengantin pn x oberr taw cm cekk...oppss...sorry la ni lah sikap semulajadi nk wat camane lah kan??wahahah...ok...daaa..enjoyyyy la uolzzz..penat laaa menaip...lenghuhh gasenye....gase mcm nk retire je...*keje pn blom da nk retire...osahh lah akuu niee...daaa...diiii,,duuuu,,,;p






Monday, April 18, 2011

| Qistina Reny...in memories~


asslamualaikum semue..

Actually i xnk tulis2 byk la kan?i juz nk hupdate sket jek..

It all happens in sudden..Allah lebey syg kan dia..n hopefully pade rakan2 arwah..kite harus redha k dgn pemergian arwah qis..ingtlah Allah hanya pinjamkan die sebentar pade kite..but now Dia da ambil semule Qis dari kite sume... Al fatiha~Moga die ditempat dikalangan org2 yg beriman dan moga roh nya dicucuri rahmat Allah swt..amin~


* SEWAKTU BERSAME2 ARWAH QISTINA..;(

Saat Terakhir

Tak pernah terpikir olehku
Tak sedikitpun ku bayangkan
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri

Begitu sulit kubayangkan
Begitu sakit ku rasakan
Kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

Dibawah batu nisan kini
Kau tlah sandarkan
Kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup
Ini terjadi krna ku sangat cinta

Inilah saat terakhirku melihat kamu
Jatuh air mataku menangis pilu
Hanya mampu ucapkan
Selamat jalan kasih

Satu jam saja kutelah bisa cintai kamu;kamu;kamu di hatiku
Namun bagiku melupaknmu buth waktuku seumur hidup
Satu jam saja kutelah bisa sayangi kam di hatiku
Namun bagiku melupaknmu buth waktuku seumur hidup

*SEMOGA ROH ARWAH DI TEMPATKAN DIKALANGAN ORG2 BERIMAN..AMIN!

*NI LAH LAGU YG I PLG SUKE SBLM ARWAH PERGI..SIANG MLM DOK DENGAR LAGU NI....XSANGKE LAGU NI MEMBAWE MAKSUD KEPADA PEMERGIAN ARWAH BUAT SELAMA-LAMANYA...AL FATIHAH~

I LOVE U QISTINA! I LOVE U DAMN MUCH!!!



Monday, April 4, 2011

lisa suriani vs lisa belluccii ??????


salam..u ollss..nunite..

Aii lame dah teman x hupdate blog teman ni..*oppss tetibe teman ckp perok lak yer..ikut stail si ucop wilcha lak yer..ni sume2 gare2 ABPBH01 smlm la ni..kt arena of stars,genting..

Ha..u oollz teman nek cegite ni..cecite2...hehe..teman kan duduk kat genting mgu lepas 2 stat ari jumaat teman da chek-in kat genting...xsangke lak leh jumpe artis kat ateh 2!!idok ler teman nk suspekk!! n seumur idop teman ..idok ler teman nk terpikir jmpe lisa surihani...my admire ever..hehe...uolss seriously she is so adorable u olss..sgt lah santekk n pretty !!hadoii..idung mancung bibir nipis putih gebu..adeyy...perfect laa lisa suriani...;))i really envy towards her...damn!

Pjg cite nye...cecite2....mase 2 teman jln2 kat theme park 2 dlm kol 1 cm 2...tbe ade show melodi taw...live gituu!! tbe2 mata terpana pade aweks baju pink bwh payung!!! yeah its definately her..lisa surihani..then i saw sumone yg kacak who is shaheizy sam plak...adeyy ...ape lagi teman pon ala2 syok sendiri..tetibe begunah mood jdi tergediks2 sket kan nk hamik2 pic...maklumlah artis paling popular kan bang sam...hehe;)bukan sng nk jmpe artis 2..nak2 artis yg diminati ...n for mine,i really do like both of them so so much!! teman x dpt jmpe dato siti nurhaliza pon tape lah asalkan dpt jumpe lisa surihani...hakakaka...2 pon da kire bertuah...

But uols...mesti ramai ingt yg wonder taw yg gatekan teman n the geng g genting semate2 nk tgk ABPBH...oww idok nyee lerr...actually kitaowg da lame plan taww...x sangke mase kitaowg duduk tyme mase ABPBH 2 belangsung...semue hanyela kebetulan jew..hehe;)
Em kay ni lil bit photos nk share gan uolss taw!!!

*OK NI MY SIS TAW!! JGN JELOZZZ..HEHE;)


*LISA SURIHANI...MCM ADEK BERADOT SY..LAEN MAK LAEN BAPAK JE...HEE..


*NI BUKAN ADEK BERADOT...THIS MY BOYPREN...ECEHHH2~~


*GENTING CREW WIF ARTIS PALING POPULAR U!!AUWW!..TERBAEK DER..

me: abg sam,ape filem tebaru?

abg sam: ermm ape die??*tadengar...

me:emm ape filem tebaru sekarang?

abg sam:oww ...filem tebaru...KONGSI..12 mei..jgn lupe tgk kat pawagam ye..

me:owaitt...inysaa derr...

pastu salam2 ...abesss...abg sam pon belahhh..hehe;))


*WIF DIRA ABU ZAHAR...MY SENIOR MASE SEK MEN. DULU...SEMPOIII LU SIS!


*OKAY PAS PUAS MAEN CORKSCREW TRUS SGGAH TGK RAPTAI JAP...HEHE;)


*JALAN2 TBE2 JUMPE NABIL RAJA LAWAK...LU SGT TGGI BRO...;P


*OKAYY..KAMAL ADLI PON ADE....


OKAY UOLZZ DATS IT THE PICA...OKAY X?? UOLSS ADA JELOZ2 X???HEHE..KALO X JELOZ..KENE JELOZ JUGAKKKT TAW!!!HAHHA...


okayy..dats it!!t teman hupdate cite tebaru tyme kat genting yew...tugguuuu yawww!!!!

>3>3>3 jolisa...

me:

Sunday, March 20, 2011

| 3rd International Hot Air Balloon~


nunitezz kamu2! heylo bloggers..comes again to updating n kemasing blog nih!!..tatau la kamu..lately ni an..i am so la tersangat2 gajinn mengupdate blog i nih!! tah..da addict btol ni kat blog..uwww!!

Dala..nk dipanjangkan cegite ni..yesterday i went to Putarjaya taw kamu!! tgk fiesta Hot Air Balloon kat sane...beshh sgt2 kamuu,,i tell u! rugi sape yg x g 2*wahh saje bikin jelozzz nie..hehe;)

Emm yg x besh nye kan kamu ..ade ke patot sape yg ade DSLR je bley masok kawasan..but then sape yg tade 2..duduk laa blakang pagar...cishhh!!*diskriminasi btol kan kamu2!! Jaatt taww!! x aci botolll!!huhh;( mentang2 kite xbwk DSLR..*hurmm padahal tade lgi...hehe..tape2 t kite beli DSLR...jae baekkk taww!!taun dpn ade kite nk naek jugak itu belon!!huhu..

Tapi puash ati la kan??i leh tgk live..hehe..depan mate dowg install bende alah 2..process penaikan..*ermm betol ke ayat bm nie??maklumlah SPM bape tah bm..hahhaah~Smpai mlm dpt tgk show dr abg2 api yg panas n hot2 gituuuuuuuu....uwwww!!;))

Nahhh tgk laaa pics nie..penat i amik pic nk share gan kamu2 sume taw!! k lah..layannn k...


*WIF YONG WAWA..AUWW!


*THIS IS ME..GREENY~~


*THE BIG GIGANTIC BALLOON~


*I LURVE DIS BALLOON..SMILE;)


*BALLON IN THE AIR...


*BALLOON GONNA FLY WAY..YEAH










OKAY...DA DAHH..CKUP2..T KITE UPDATE LAGI YEKK!!!BYEE!NK TITON LAA...ZZzz...

lots of love tonite by J.lisa..muah2~

Thursday, March 17, 2011

| Tips make overr...see yahh!!

hai hei hoi huiii...;))

emm i would like to share la sket kan video make over nie...coz santekkk lah..

ni gulz jela tgknye..yg boyz 2 xyah lah nk gedixx tgk yekkk!!haha~

so...layan yer...

video



... jeng2...tadaaaa~~haa yg bwh ni make over da bertudung..so ade laen sket lah...hahahah~..ade ayuu sekett kan kan?? alamakkk!! telebey pasan sudaaa!!!



*woot woot~~;)



Wednesday, March 16, 2011

| Makeup pengapit pengantin x bertauliah tibe-tibe~

salam..

hey kamu2!!lame da x menaip ha..mlm ni tetibe lak gajin..tapi sbenarnye tade la gajin nau ni nk menaip ..hurm its okay..i wat2 gajin ayam jelah yerkkk..wawawa~~

Actually i nk update blog ni sket..last few days i went to intanurufateha's wedding..opss sory not her wedding but then her beloved sista kak intan nurlemsha nye wedding..

Sampai dlm kol 12 lebey la tyme 2 da crowded gilerr org dtg..bepeluh2 i..pastu mencari2 intan ni mane lah die pegi..mcm die lak pengantin taw!! puas i cr die..adey..pastu i g makan dlu..mklumlah perut da berkroih2 ni..afta mkn 2..msuk balik umah intan cr die smpai dpt!! but then gupenye die kat blik pengantin gah besolekk..adeyyy!!

Then tyme 2 die baru nk ciap2..den i g blik die..dan2 mntak make upkan..so ckp lah..i xreti makeup org taw!!die kate tape..i pon ape lg..trus r makeup die...hahha..tatawu la jd ape..*intan kalo burokk sory ye...xde lesen makeup org..kalo makeup dr sndri boley lerrr...hee;)

Okay ni a lil bit pics yg i nk share wif u all..u oll tgkk kay..daaa~~~


*AUWW MARRIMASS!!HAHA


*WIF INTAN AFTER JD MAK ANDAM TOK PENGAPIT..WAWAWA~


*HURMM XPASAL2..JD MAK ANDAM TA BERTAULIAH..



*INTAN2 WIF MY SIBLINGS...



*ME WIF SIS INTAN..SEMOGE BERBAHAGIE YE KAK!!



*GAMAI GILERR KAN ORG2??



*NI LAH PELAMIN ANGANKU BERSERI2 GITU..AUWWW2!!



OKAY LAH..GTG NK SAMBUNG WAT THESIS ...JUMAAT NK KENE SUBMIT TUUU...AISHHH...DEM...;P


Wednesday, March 9, 2011

| Petanda Jodoh Seseorng

i all..soryy la ptg2 ni kaco u all jek dtg blog i nih!! Actually i nk share la sket lah pasal jodoh2 nie..*hurmm mentang2 baru pas smbut anniversary da tegediks lak i ni nk talking bout jodoh2 kan..hishhhh terukk nyee...tapi gedikk ke gataiii ke..i nk share jugakk..alah i tau u all pon same tegedikkk gak kan nk tawuu!!hehehehe....okok..;)

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :layann~

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.






Tuesday, March 8, 2011

| my 4th anniversary~

assalamualaikum...

hheyy2 u oll..kabare??waras??hehe..cehh ngomong jowo la plak kan??cehh!!em u oll,actually i wanted to share wif u oll lah kan? actually kan actually kan? kan kan?? today is my anniversary taw wif him..oww xsangke kan?pejam celik tdoq lena mimpi indah bangun mandi g kuliah..gitu lah kehidupan seharian kan??ermm da 4 years da..wow!!! xsangke sgt!! da lame gak kiteorg together2...mmg speecless gilerr..4 tahun??emm satu tempoh mase yg agak lame lah gak..kan?setelah mengharungi pelbagai pahit duke tawe hapy sume akhirnya 4 taun ni hadir kembali..n hopefully we can stay dis momentem of being together until d end of our life kan by kan??amin...yesterday kitaowg smbut kat jj alah dekat2 jek..haha..n yg plg xleh blah..i dpt bunge dr si dia..auwww! teharu bangettt!!!auw2!!! dapat 4 kuntum bunge rose its melambangkan kan 4 years anniversary...oww teharu sedey bangge!!arghhh terkesimee dakuuu sbentar!!*xpnh kot dpt bunge even bunye tahi ayam pon x pnh dpt taw!!tup tup tetibe diberi bunge rose lagi 2!! wanyiii lak 2!!fuhhhh mati idup balik pon ak nakk wahh gituu!!! neway thnx to my beloved hubby...khaizal mazwan kadir....thnx 4 being my partner !!! i love u;)))


*1 ST TIME DPT MUNGE!! TEHARU DERR!!!!


*4 YEARS BEING TOGETHER...PROUD OF IT!!


*HAVING DINNER AT PIZZA JJ BUKIT RAJA


*HE'S MINE OKAY!!

*AUWW ITS REALLY AWSOME..THNX BY;)

OKAY!!DATS IT..CKUP2 LAH..KANG LEBEY2 PLAK KAN??RAMAI LAK KEJELOSAN..WAHH GITUUUUU!!!!THNX VISITING U OLL...MUAHHH~~~

Monday, February 28, 2011

uefa cup bersama saya...wahhh!


Petang uolss...emm tatau la buang tabiat or da hangin kus2 mane da merasuk dlm diri ini smp teman tulis blog ptg2 ganyut ni..idok lerr teman tawuu..da lah berada di alam kengantukan yg maha dasyattttt...tapii gagahkan jue..coz kalo lmbat2kan..teman kije pon x siap2...mlm nk wat thesis lagi..so..actually juz wanna share a few things..
it is about football..guys especially girls yg x mnt bola 2 xperlu kot bace..ni bagi sape2 yg mnt aje..mcm teman ni..teman ni xyah ckp laa..peminat setie2 jgak lahh....heee;)
Ha..smlm teman g SUNWAY PYRAMID...kebetulan x la kebetulan sgt,actually mmg da tau da mmg ade tour trophy ni..uishhh uolss bkn sng nk peluk cium pgg trofi UEFA cup ni..kalo korg g overseas sekalipun kan kan??belum tentu leh dpt pgg lagi trophy prestij ni..haha..but then i was the one luckily gul la yg dpt pgg..ouwhhh excited sgt dpt pgg n taking pic wif that trophy..2 la baru trophy uolsss...blm lagi players2 yg ganteng2 2..auwwww!!!ok this is apart of it...layannnn~~~






























OKAY..DATS IT!!