Tuesday, August 24, 2010

Keserasian memilih jodoh?????????


Keserasian memilih jodoh?????????

olahh bloggers!!! windu kat kowng...tyme rindu baru mencari yekk...hehehe..
emm my topic...sounds intresting rite??? So pilihlah sendiri ....hehehe;)))


Sulung dengan sulung
-Berpeluang membesar untuk sering bertegang urat.Masing-masing sentiasa suka berkeras atau pun dalam menentukan siapa pemberi atau penerima perintah.Jika hubungan cinta terjalin,ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.


Sulung dengan tengah
-Sudut negative dari hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung.Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk siapa saja.Meskipun begitu,ia seringkali menganggap si sulung sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.Jika anak tengah berpasangan dengan anak sulung ,maka sering kali ia harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya.Namun jika si tengah cenderung bersikap seperti anak bogsu,mereka dapat menjadi pasangan ckup serasi.


Sulung dengan bongsu
-Kombinasi paling serasi.Si sulung dapat mengajar pasangannya,untuk bertindak lebih teratur dan dewasa,terutama saat mengahadapi masalah serius.Sementara,si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajakya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal menegenal masa depan.


Tengah dengan tengah
-Pasangan ini dapat pergi ke mana pun dan memutuskan apa pun yang mereka sukai.Mereka dapat menjadi sangat serasi,apabila yang satucenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu.Dengan begitu,mereka berdua dapat saling melengkapi.Namun,anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia.Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dlm berkomunikasi.Bagaimanpun masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi pendamaian.


Tengah dengan bongsu
-Hubungan ini akan berjalan lancer,bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung.Jika anak tengah menunjukkan cirri sejati,maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri.Ini berlaku,terutama apabila anak tengah ini adalah perempuan.


Bongsu dengan bongsu
-Berhati-hatilah!!! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan.Namun bila tidak melihat kenyataan,kamu akan sukar untuk mengawal situasi.



JANGAN SALAHKAN AKU JIKA AKU PERGI!!!



3 comments:

Hujan said...

aku??

aku bongsu...nak cari sulung ke cari yang bongsu?


hehehhe


sabar mas....:)

Anonymous said...

qis;emm ko cr la yg mane2..haha..
btter sulong laa..ngee..

ermm ak sedang besabar la ni qis!! mmg dugaan Tuhan sgt hebat aku tempuh kali ini..

Tapi setiap org ada batasan kesabaran,once its overloaded...i'll make the decision!!!hahaha..

sekamar rindu said...

salam..

tips yg bagus ni...